Efektívna a cenovo dostupná reklama
Skratka PPC pochádza z anglických slov, „Pay per Click“. Ide o formu platenej reklamy v rámci internetovej siete. Ide o jednu z najefektívnejších spôsobov reklamy. V prvom rade existuje vysoký predpoklad, že osloví požadovanú cieľovú skupiny. Zobrazuje sa totiž na stránkach, kde korešponduje s daným obsahom. Navyše máte istotu, že sa reálne dostane k vysokému počtu zákazníkov. Táto forma je výhodná aj z toho dôvodu, že platíte až za reklamu, ktoré bola takpovediac úspešná. V preklade to znamená, že zaplatíte iba vtedy, ak si na vašu reklamu niekto reálne klikol.
S PPC reklamou súvisí aj ďalšia skratka, a to CPC – Cost per Click, teda cena za jeden preklik, alebo kliknutie. Ide o maximálnu sumu, ktorú ste za jedno kliknutie na vašu reklamu, ochotní zaplatiť. Nejedná sa len o samotné kliknutie, ale aj presmerovanie na váš web.
Reálna suma, je však v skutočnosti, vo väčšine prípadov o niečo nižšia. Niekedy hovoríme až o päťdesiatich percentách.
Aby bola reklama čo najefektívnejšia, mali by ste sa snažiť aj o jej správne vyobrazenie. Mala by upútať na prvý pohľad a zákazníkov vyslovene napádať k nákupu vašich produktov, alebo služieb.
Na tomto type reklamy môžete samozrejme aj zarábať. Stačí, ak sa bude zobrazovať na vašej webovej stránke. Reálne zárobky závisia od toho, koľko ľudí vašu stránku navštívi a na danú reklamu aj reálne kline, poprípade vďaka tejto propagácii aj nakúpi tovar, alebo služby.
Pravdepodobne vás bude zaujímať, či takýto spôsob inzercie nemôže niekto zneužiť, teda či klikanie jednoducho neoklame. V skutku to nie je až tak náročné. Hovoríme napríklad o prípade, že si PPC reklamu necháte zverejniť na svojom webe. V snahe zarobiť peniaze, budete na danú reklamu klikať iba vy, alebo vaši známy. Na tieto účely však existujú špeciálne algoritmy, ktoré podvod dokážu odhaliť.